Pohánková kaša

pohanková kaša

Zbožnujete tiež rána, kedy si dáte výživné, chutné raňajky a začnete deň tou správnou nohou? Ja áno! 🙂 Pripravila som si pre vás niečo netradičné, avšak verím že si to zamilujete.

Namiesto tradičných ovsených vločiek vyskúšame obmenu s pohánkou. Ide o pseudoobilninu, ktorá je bohatá na živiny, antioxidanty aj bielkoviny a je bezlepková. Má nízky glykemický index a je tak super aj na chudnutie.

Túto kašu si predpripravíte večer a ráno stačí pár minút a je hotová. No čo viac si priať 🙂

pohanková kaša, pohánka

Ingrediencie na 1 porciu:

  • 1/4 šálky pohánky,
  • 1/2 šálky mlieka (podľa chuti),
  • 1 PL chia semienok,
  • ovocie podľa chuti,
  • 2 PL orechov,
  • datle, figy či med na dosladenie,
  • škorica a vanilka na dochutenie.

Postup prípravy:

Pohánku namočíme na noc do dvojnásobného množstva vody. Potom ju premyjeme a varíme 3 minúty vo vriacom mlieku a chia semienkach. Dosladíme, dochutíme, posypeme orechami a nakrájaným ovocím.

 

Mgr. Petra Ondrašáková
Farmaceutka, spoluzakladateľka smoothierecepty.sk, ktorej cieľom je ukázať ľuďom, že zdravá, vyvážená strava a životný štýl je základ, ako sa vyhnúť chorobám a liekom.
Komentáre
  • Najnovšie články
  • Kategórie
  • Sleduj nás na Facebooku