Čo robiť, keď príde neodolateľná túžba na niečo nezdravé? Tieto 4 tipy musíte poznať!

zdravé stravovanie

 

Stane sa to každému: ideme do obchodu a aj keď sa snažíme jesť zdravo, keď nám padne pohľad na našu obľúbenú sladkosť, neodoláme. Inokedy stačí vidieť reklamu v televízií či kolegu, ktorý si pochutnáva na balíčku chipsov.

Aj keď zastávame názor, že na občasnom zhrešení nič nie je, niekedy nás chute na niečo dobré, nezdravé, ovládajú úplne. Pritom častokrát stačí vedieť, čo dané stavy spôsobuje. Je úplne v poriadku dať si niečo nezdravé – raz za čas.

Existuje niekoľko dôvodov, ktoré spúšťajú chuť na rôzne nezdravé veci. Aby ste lepšie pochopili, čo za vašimi chuťami stojí, pozrite si nasledujúci zoznam.

Máte stále chuť jesť (konštantný hlad)?

Neustály hlad znamená jedno – neprijatie dostatku kalórií. Môžete jesť veľa, no ak to nie sú kvalitné kalórie a energia, ktorá sa uvoľňuje postupne, hlad budete pociťovať neustále. Zdravé stravovanie nie je o držaní hladovky – len musíte vedieť, čo jesť. Aj o tom píšeme v našej knihe 107 neodolateľných FIT receptov, ktorá trhá rebríčky na Martinuse.

zdravé stravovanie

Hlavne netreba zabúdať na to, aby vaša strava obsahovala dostatok bielkovín a tiež zdravé tuky. Do šalátu si teda pridajte kuracinku, tofu či orechy, hlavné jedlá by mali obsahovať zeleninku a príloha ako ryža či zemiaky, by nemala tvoriť väčšinu porcie.

Máte chuť na sladké?

Túžba po niečom sladkom je zväčša vyvolaná nedostatkom sacharidov v jedálničku. Dôležité je, aby sa skonzumované sacharidy uvoľňovali postupne, preto sladké limonády či sladkosti pomôžu len dočasne a zasýtia len na krátku dobu. Vyskúšajte radšej zelené výživné smoothie alebo kúsok horkej čokolády. Pomôcť môže tiež ovocie, ktoré síce obsahuje rýchle cukry, ale zároveň aj mnoho vlákniny a vitamínov.

Pamätajte tiež na fakt, že cukor je návykový. Chuť na “niečo sladké ku káve” je častokrát len o zvyku. Cukor v našom mozgu funguje podobne ako droga – aktivuje centrum odmien zakaždým, keď zjeme niečo sladké, a tak nám náš mozog hovorí, že sa cítime dobre.  

Pokiaľ viete, že konzumujete dostatok kalórií, zamyslite sa nad tým, či po cukre nebažíte iba zo zvyku. Pokiaľ áno, vytrvajte! Po dvoch až troch týždňoch chúťky na sladké samé zmiznú.

Máte chuť na slané?

Nedostatok soli je medzi dospelou populáciou veľmi vzácny. Pretože celý rad jedál obsahuje soľ, o ktorej ani neviete, zriedkakedy sa stáva, že by ste trpeli práve nedostatkom soli.

zdravé stravovanie

Na druhej strane, pri rôznych diétnych obmedzeniach (napríklad paleo diéta) je možné, že deficit soli vznikne. Pokiaľ máte chuť na soľ alebo slané jedlo, doprajte si domáce zdravé chipsy zo zeleninky posypané morskou soľou.

Máte chuť na niečo mastné?

Nedostatok tukov v diéte môže byť príčinou toho, že túžite po mastnom jedle. Vyskúšajte si dať ½ avokáda či malú hrsť orechov.

Takéto užitočné tipy nájdete v našej novej knižke 107 neodolateľných fit receptov, ktorá patrí bedzi BESTSELLERY na Martinuse. Je to viac než len kuchárka plná zdravých receptov. Ide o kompletného sprievodcu, ktorý vás prevedie princípmi čistého stravovania a vy dáte raz a navždy zbohom prebytočným kilám.

Dali sme v nej dokopy skúsenosti 10 slovenských a českých odborníkov na fitness, zdravie a stravovanie. Navyše sme pridali 21-dňový jedálniček s nákupným zoznamom, takže budete hneď vedieť, ako začať.

♥ Každý, kto si knižku kúpi, bude automaticky zaradený do súťaže o krásny pobyt v NEW YORKU od cestovnej kancelárie BUBO.SK, wellness pobyt od wellness hotela CHOPOK**** a ďalších 15 skvelých cien. Viac o súťaží a jej podmienkach sa dozviete na stránke.

Uchmatnite si svoj kúsok, kým je čas!

 

Čo pomáha vám? Podeľte sa s nami o tipy na zdravé stravovanie 🙂

Fotografia: Freepik

Mgr. Petra Ondrašáková
Farmaceutka, spoluzakladateľka smoothierecepty.sk, ktorej cieľom je ukázať ľuďom, že zdravá, vyvážená strava a životný štýl je základ, ako sa vyhnúť chorobám a liekom.
Komentáre
  • Najnovšie články
  • Kategórie
  • Sleduj nás na Facebooku